Dansexpressen goes Borås Konstmuseum

Akt 1
Akt 2
Jag är jätte nöjd med mitt museibesök denna söndag. Dansexpressen visade sig vara en av de mest givande föreställningarna på länge. Jag blev fascinerad över hur dansarna utnyttjade museets rum till att skapa intressanta möten med väggar, golv, konst och arkitektoniska element, men även med publiken. Miljön skapar en intimitet mellan åskådare och dansare och musikernas öppna studios gjorde att rytmerna och tonerna vibrerade i luften. Jag upptäckte mig själv lika fängslad av musikernas performance som dansarna. Projektet dansexpressen turnerar runt på olika museer i länet och inbjuder dansare till nya utmaningar och möten med ny publik.
Akt 1: Teresia Björk - Dansare Anna Gustavsson - Musiker.
Akt 2: Paula de Hollanda - Dansare, Carolina Falkholt - Musiker.

Kommentarer

  1. Va roligt Anna! Dansar du själv? Allt gott och fina helger framöver önskar
    Teresia Björk

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg