Spel


Jag har hela mitt liv varit negativ till dator spel och tv spel. Jag tycker att beroendet som uppstår är skrämmande (tja en blogg är också beroendeframkallande). Jag avskyr att se barn som hela kvällarna sitter och skjuter och skjuter och skjuter på sin datorskärm. Men det finns andra spel. Det finns spel där inte allt går ut på att döda varandra. Ett exempel är spelen som är skapade av Luc Bernard, som handlar om allt från transexualitet till miljöförstöring. På bilden ser ni "The Rose Princess" som handlar om en ung sångerska och hennes vänskap med en transsexuell, drogberoende, mekanisk underhållningskanin. Han håller också på att utveckla ett spel som handlar om en pojke i ett nazi ockuperat frankrike. När pojkens mamma skickas till koncentrationsläger flyr pojken in i en fantasivärld. Spelet heter "Imagination is the only escape" och kommer att ges ut nästa år. Det är inte ofta som spelaren är den utsatte som i detta spelet. Det är nästan så att jag skulle kunna spela ett sånt spel...

Kommentarer

Populära inlägg