ögonteckningar

Jochem Hendricks, "Zeitung", 1994
Jochem Hendricks, "Ögonteckning Röd"
När jag såg dessa bilder i boken "Digital Art" av Christiane Paul, fastnade jag för dem eftersom de påminner mig om mitt egna formspråk, mitt sätt att teckna.
Det som är spännande med dessa är att de inte alls är tecknade för hand. Detta är konstnären Jochem Hendricks ögonteckningar som är skapade genom att han har scannat av sina ögonrörelser när han till exempel kollat på tv, läst en tidning....
Datan har han sedan överfört till en skrivare som skrivit ut dessa ögonrörelser och på så sätt överfört en process i att titta till psykologiska teckningar.


Kommentarer

  1. hej! det är så kul att kika på din blogg, även om vi har lite olika inriktingar...besök lowescrapbooking.blogspot.com kram lotta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg