=Equal

Jag och min dotter har ikväll tittat på denna dansperformance. Vi skrattade så tårarna rann av komiken och uttrycksfullheten i dansarnas gestaltning. Dansen handlar om nostalgi och kärlek till Japan blandat med en svensks syn på japans kultur, med språkkurser och disciplin. I invecklade konstellationer kastar de varandra mellan varandra och till varandra. Skönt plågsamt, tungt och svettigt.
Dans i Borås - =Equal

DANSGÄSTSPEL

=Equal av Shintaro Oue

Japanskt gästspel med akrobatik och samuraj-estetik.

Under Dans i Borås gästar Shintaro Oue, Satoshi Kudo och Piotr Giro i C/Ompany Regionteater Väst i Borås med föreställningen =Equal.

Elementen vikt, gravitation och frihet är utgångspunkter, men också plikt, förväntan och
risk. Språket parallellt med rörelsen blir kroppens musik för dessa japanska dansare.

Kommentarer

  1. Hej Anna. Jag satt egentligen och surfade efter algots borås och på jeanshistoria (jag har lite plagg med originaltaggen på)och det ena gav det andra, jag glömde bort vad jag gjorde från början och fladdrade ut i ett givande (cyber)space. Hur jag hamnade här vet jag inte, men jag vet att jag kommer itllbaka! Jag tar med mig många intryck när jag går.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg