Vernissageinbjudningar

Var inne på mitt kontor på Borås Konstmuseum och fann tre vernissagekort som jag sparat för jag tyckte om bilderna.
No 1:


Foto: Therese Parner, Kristin Wiking & Anna-Karin Rasmusson

Tharese Parner: Jag vill nog visa på ett känslomässigt tillstånd speglat i en fysisk kropp i mina skulpturer. De starkaste känslorna finns i obehag, otrygghet eller liknande. När det inte känns riktigt bra.


Kristin Wiking: en karaktär, likt en hatt, vars färd exploaterar rum nummer ett. Motorn bränner på och för hatten runt i stabil utflyktstakt. Exponeringen fastnar i en matta eller ett bråte. Men framtiden är bussig och framåtandan stark, hatten kommer loss i fortsatt bana.

Anna-Karin Rasmusson:

Det syns, 2011
Ljud: Mathias Josefson, www.mathiasjosefson.com
medverkande: Lisabeth Rasmusson

No 2: 
Cotswold Park 1984, Tuija Lindström

No 3: 
Foto: Laila Durán




Kommentarer

Populära inlägg