Kate Millett Farm


Kate Millett Farm


Det tar en miljon år att bli en kvinna, så passa på att ha roligt! 

Istället för att fortsätta på sin bana som akademiker efter boken Sexualpolitiken som gav henne mycket uppmärksamhet valde Kate Millett att starta sin "Kate Millett Farm". 

Jag har inte läst någon av hennes böcker, inte heller konstnärsduons Sisters of jams bok A piece of land som handlar om Kate Millett Farm. 

Men jag blev sugen efter att ha lyssnat till Kulturnytt Special på SR

Själv sitter jag i min barndoms hem i min lilla by, hit jag alltid kommer för att rekreera mig. Men så här borde man ha det alltid, var dag. 
Ägna dagarna åt att skriva och att ta långa promenader i skogen. Hälsa på kossorna i hagen och lyssna till tystnaden om natten. 
Och vem drömmer inte om att samla alla vänner på en och samma plats, alla själar som strävar åt samma mål. Odla och laga mat tillsammans, läsa, prata och starta storslagna konstnärliga och politiska projekt.

Det gäller bara att våga! 
Kate Millett vågade! 

Kommentarer

Populära inlägg